Avea Mobil İmza nedir?
Cep telefonu ve GSM SIM kart kullanmak suretiyle 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu ve ilgili yasal mevzuata uygun olarak ıslak imza niteliğinde güvenli elektronik imza işlemi yapılmasına imkân sağlayan uygulamadır.

Avea Mobil İmza nasıl çalışır?
Avea Mobil İmza aboneliği ile size özel nitelikli elektronik sertifika tanımlanacaktır. Uygulama kapsamında kullanacağınız 128K SIM kart, sertifikada yer alan bilgilerinizi doğrulamaya yarayan imza oluşturma bilgisini içermektedir. GSM şebekesi üzerinden size özel şifreniz ile imzalama talebinizi nitelikli elektronik sertifika sağlayıcısına iletebilir ve kimlik doğrulama işlemini gerçekleştirebilirsiniz.

Avea Mobil İmza uygulamasında sertifikayı kim sağlıyor?
Avea Mobil İmza aboneliğinizin aktivasyonu sağlanınca adınıza özel nitelikli elektronik sertifika tanımlanmakta olup, nitelikli elektronik sertifikalar Türk Trust Bilgi, İletişim ve Bilişim Güvenliği Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır.

Avea Mobil İmza güvenli midir?
->Avea Mobil İmza ile size verilecek 128K SIM kartlar, elektronik imza süreçleri ve güvenli işlemler için şart olan EAL4+ güvenlik sertifikası içermektedir. Bu nedenle SIM kart içerisinde taşınan imza oluşturma bilgileri kopyalanamaz; karttan çıkartılamaz.

->Nitelikli elektronik sertifika bilgileri, sertifika sağlayıcı Türktrust tarafında güvenli ortamlarda saklanır. Türktrust ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi standartlarına uymakta ve bağımsız kurumlarca denetlenmektedir.

->Avea Mobil İmza uygulaması kapsamında cep telefonu ve Avea şebekesi arasında gidip-gelen mesajlar, SMS mesajlarından farklı olarak SIM kart üzerinde saklanmaz ve kaydedilmez.

Neden Avea Mobil İmza kullanmalıyım?
Kişisel bilgisayarlarınızın trojan, key logger, screen logger gibi yazılımlarla uzaktan kontrol edilebilmesi ve yine bu yazılımlar sayesinde işlemlerinizi gerçekleştirirken kullandığınız şifre, parola ve diğer kişisel bilgilerinize siz farkına varmadan kötü niyetli kişilerce ele geçirilebilmesi mümkündür Bu tür olaylara karşı güvenliğinizi artırmak için Avea Mobil İmza uygulamasından yararlanabilirsiniz.

Avea Mobil İmza kullanmak için ne yapmalıyım?
Aveal Mobil İmza kullanmak için aşağıdaki aşamaları tamamlamanız yeterli olacaktır.

Ön Kayıt
www.aveamobilimza.com internet sitesinden önkayıt talebinde bulunmalısınız.

Başvuru
->Ön kayıt talebinde bulunduktan sonra Avea Müşteri Hizmetleri (444 1 500) yetkilileri tarafından aranacak ve doğrulama sürecinde herhangi bir problem olmadığı takdirde size en yakın Avea Hizmet Merkezi’ne yönlendirileceksiniz.

->Avea Hizmet Merkezi’nde beyan edeceğiniz kimlik belgeleri ve imzalayacağınız servis taahhütnamelerinden sonra SIM kart değişikliğiniz yapılacak ve size serviste kullanabileceğiniz 128K SIM kart teslim edilecektir.

->Avea Mobil İmza için kullanılacak hattın size ait olmaması durumunda hat sahibinin de taahhütnameleri imzalaması ve yazılı onay vermesi gerekmektedir.

->Avea Mobil İmza için kullanılacak hattın şirket hattı olması durumunda şirket temsilcilerinin de servis taahhütnamelerini imzalaması ve yazılı onay vermesi gerekmektedir.

Aktivasyon
128K SIM kart değişikliği gerçekleştikten sonra Avea Müşteri Hizmetleri (444 1 500) yetkilileri tarafından aranacak ve doğrulama sürecinde herhangi bir problem olmadığı takdirde servis aktivasyon işlemleriniz yapılacaktır.

Mobil imzalama işlemi nasıl gerçekleşecektir?
Avea Mobil İmza’nızı kullanırken cep telefonunuzun yanınızda olmalıdır. Bununla birlikte;

->Mobil imza aboneliğiniz bulunan hattınıza ait SIM kartı kullandığınızdan,

->Cep telefonunuz ve hattınızın kullanılabilir durumda olduğundan,

->Cep telefonunuz kapsama alanında olduğundan,

->Yurt dışında bulunuyorsanız hattınızın uluslararası dolaşıma açık olduğundan

emin olunuz.

Fatih Belediyesinde Avea Mobil İmza’nın kullanımı aşağıdaki gibi olacaktır.
->Belediyemiz uygulamalarında “İMZALA” tuşuna bastığınız zaman elektronik olarak imzalayacağınız bilgiler hazırlanarak, imzalanmak üzere GSM şebekesi üzerinden SIM kartınıza gönderilecektir.

->İmzalama talebi SIM kartınıza eriştiğinde telefon ekranında imzalanacak işleme ait açıklamayı göreceksiniz. Açıklamayı dikkatlice okuyun ve onaylıyorsanız TAMAM’a basın.

->Yaptığınız işleme ait anlık üretilen PARMAK İZİ cep telefonunuzun ve bilgisayarınızın ekranlarında görülebilecek olup, her iki ekrandaki kodlar aynı ise TAMAM’a basın. Daha sonra işlemi imzalamak için Avea Mobil İmza şifrenizi girin ve TAMAM’a basın.

->Mobil imza şifrenizi tuşlayıp TAMAM’a bastıktan sonra bazı cep telefonlarında “SIM kartın, mesaj göndermesine izin verilsin mi?” sorusu ve GÖNDER / İPTAL seçenekleri görülebilir. Bu durumda GÖNDER’e basın.

->Cep telefonunuzun ve bilgisayarınızın ekranlarındaki kodlar farklı ise işlem yapmadan cep telefonunuzdaki mobil imza uygulamasından çıkın.

İşlemin parmak izi nedir?
Her bir imzalama işleminde, o işleme özel dörderli gruplar halinde 40 adet karışık harf ve rakamlardan oluşan işlemin parmak izi oluşturulur. Güvenliğiniz için imzanızı tamamlamadan önce cep telefonunuz ekranındaki işleme ait parmak izinin bilgisayarınızın ekranındaki ile aynı olup olmadığını kontrol ediniz.

Aynı hat ile kaç tane Avea Mobil İmza aboneliği alabilirim?
Aynı hat ile 1 adet Avea Mobil İmza aboneliği alabilirsiniz. Eğer adınıza birden fazla faturalı hat varsa; her bir hat için ayrı ayrı Avea Mobil İmza aboneliği açtırabilirsiniz.

Avea Mobil İmza şifremi nasıl değiştirebilirim?
->Cep telefonunuzdaki “Avea SIM Servis” altındaki "Mobil İmza" menüsünden “Şifre değiştir”’i seçiniz. Ekrandaki yönlendirmeler doğrultusunda yeni şifrenizi belirleyip onaylayınız. “Mobil imza şifreniz değiştirilmiştir” mesajından sonra belirlediğiniz yeni şifreniz geçerli olacaktır.

->Avea Mobil İmza şifrenizi 3 kez arka arkaya hatalı girmeniz durumunda bloke olacaktır.

Avea Mobil İmza şifremi bloke ettim. Ne yapmalıyım?
Avea Mobil İmza şifrenizi 3 kez arka arkaya hatalı girerek bloke etmeniz durumunda şifrenizi Avea Müşteri Hizmetleri’ni (444 1 500) arayınız.

Avea Mobil İmza şifremi unuttum. Ne yapmalıyım?
Avea Mobil İmza şifrenizi unutmanız durumunda Avea Müşteri Hizmetleri’ni (444 1 500) arayınız.

Cep telefonum ve/veya SIM kartım çalındı/kayboldu. Ne yapmalıyım?
Avea Müşteri Hizmetleri’ni (444 1 500) arayarak Avea Mobil İmza servis aboneliğinizi geçici olarak kullanıma kapatabilirsiniz.

Nitelikli elektronik sertifikamın geçerlilik süresi nedir?
->Avea Mobil İmza servisi aboneliğiniz başladıktan sonra adınıza tanımlanan nitelikli elektronik sertifika kanunen 3 yıl süre için geçerli olacaktır. Süre bitmeden sertifikanızı uzatmak isterseniz Avea Müşteri Hizmetleri’ni (444 1 500) arayabilir ve ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.

->Avea Mobil İmza servis aboneliğinizi ya da serviste kullandığınız faturalı hattınızı iptal etmedikçe sertifikanızın kanuni geçerliliği devam edecektir.

Nitelikli elektronik sertifikamı başkası kullanırsa problem olur mu?
->Avea Mobil İmza servisi ile yapacağınız tüm imzalama işlemlerinin kanuni sorumluluğu nitelikli elektronik sertifika sahibine yani size aittir.

->Dolayısıyla başka bir kullanıcının servisi kullanması durumunda yapılacak tüm imzalama işlemlerinin kanuni sonuçlarından siz sorumlu olursunuz.

Avea Mobil İmza servisini yurtdışında da kullanabilir miyim?
Avea’nın uluslararası dolaşım (roaming) anlaşması olan operatörlerde Avea Mobil İmza kullanabilirsiniz. Ancak servis kullanımı sırasında yapılacak mesajlaşmalar için bulunduğunuz ülke operatörüne ücret ödemeniz gerekebilir.

Avea Mobil İmza servisim çalışmıyor. Ne yapmalıyım?
->Avea aboneliğiniz ile ilgili herhangi bir problem olması ya da servis kullanım yerinizin GSM şebekesi kapsama alanı dışında kalması durumunda servis erişiminiz kesilebilir.

->Böyle bir durumla karşılaştığınızda bilgi için lütfen Avea Müşteri Hizmetleri’ni (444 1 500) arayınız.

Avea Mobil İmza servisi hangi telefonlarla çalışıyor?
->Serviste kullanılan 128K SIM kart ve kart içerisinde bulunan özel yazılımlar piyasada bulunan bazı telefon modelleri ile çalışmamaktadır. Aşağıda yer alan telefonlar ile Avea Mobil İmza servis aboneliği alınması önerilmemektedir:

->Blackberry 7290; Nokia 5110 ve Nokia 6110; Sony Ericsson P800, P900 ve P910i; Samsung i600, i750, N500, N620 ve R220; bazı BenQ modelleri (M300, M305, M350, P50 ve P51); bazı Asus modelleri (P525 ve P535); Generel Mobile telefon modelleri (DST01, DST11, FB1907); bazı Motorola modelleri (F3, MPX220)

->Servisin telefonunuz ile uyumsuz olduğunu düşünüyorsanız bilgi için lütfen Avea Müşteri Hizmetleri’ni (444 1 500) arayınız.

Yardımcı Bilgiler

www.aveamobilimza.com

www.turktrust.com.tr


Ana sayfaya dönmek için tıklayınız